Collin Veijer kwalificeert zich als twaalfde voor Moto2 race in Brno

Collin Veijer kwalificeert zich als twaalfde voor Moto2 race in Brno

Collin Veijer heeft zich zaterdagmiddag als twaalfde gekwalificeerd voor de Moto2 race van de Monster Energy Grand Prix of Czechia op het Automotodrom Brno. De Red Bull KTM Ajo coureur kende een solide voorbereiding op de race, maar slaagde er in de kwalificatie niet in om het maximale uit zijn potentieel te halen.

Onder warme omstandigheden werkte Collin Veijer zaterdagochtend in de tweede vrije training voornamelijk aan zijn racesnelheid. De 21-jarige Staphorster reed een lange run van vijftien ronden – meer dan iedere andere Moto2-rijder in de sessie – en noteerde met een tijd van 1’58.760 de twaalfde tijd.

In de middag stegen de temperaturen verder, met een baantemperatuur die opliep tot circa 50 graden Celsius. Tijdens Q2 wist Veijer zijn rondetijd nog verder aan te scherpen, maar door verkeer in zijn tweede run kon hij zijn volledige potentieel niet benutten. Uiteindelijk moest hij genoegen nemen met de twaalfde startplaats op de vierde startrij.

Collin Veijer: Collin Veijer: “Vanmorgen verliep eigenlijk best goed. We hebben een lange run geprobeerd, maar daarbij kregen we een klein probleem met de achterband. We zullen dus moeten afwachten hoe dat zich morgen over een langere afstand ontwikkelt. Het tempo is aanwezig, maar we moeten dat zondag ook laten zien. Tijdens de kwalificatie konden we niet ons volledige potentieel benutten, waardoor we niet echt tevreden zijn met het eindresultaat. We moeten het accepteren, want het is geen complete ramp, en kijken wat we vanaf de vierde startrij kunnen doen. We zijn volledig gefocust op de race en zeer gemotiveerd om hier een goed resultaat te behalen.”

De Moto2 race over achttien ronden gaat zondagmiddag om 12:15 uur van start op het Automotodrom Brno.